Aanmelden
Stap 1 – Aanmelden via het aanmeldformulier
U meldt zich aan via het aanmeldformulier op onze website. Hier vult u enkele basisgegevens in, waaronder of u verzekerd bent en bij welke zorgverzekeraar.
Na het versturen ontvangt u een e-mail met uitgebreide informatie over:
De meeste zorgverzekeraars hanteren hun eigen gemiddeld ingekochte tarief. Dit is een lager tarief dan het NZa-tarief, dus dit zou kunnen betekenen dat u minder vergoed krijgt dan het percentage aangegeven in de polisvoorwaarden. We raden daarom aan om bij uw zorgverzekeraar na te vragen welk percentage van het NZa-tarief vergoed wordt.
De Autismespecialist heeft geen contracten met zorgverzekeraars, waardoor de hoogte van de vergoeding per polis verschilt.
⸻
Stap 2 – Definitieve aanmelding
Wanneer u weet wat uw verzekering vergoedt en uw verwijsbrief in orde is, kunt u zich definitief aanmelden via de link in de ontvangen e-mail.
Tijdens deze stap vult u aanvullende gegevens in (zoals uw BSN en ID- of rijbewijsnummer) en uploadt u uw verwijsbrief.
De verwijsbrief wordt geüpload in onze beveiligde omgeving en wordt dus niet per e-mail of post verstuurd.
De Autismespecialist is bovendien niet rechtstreeks bereikbaar via ZorgDomein.
Na het uploaden controleren wij of de verwijsbrief voldoet aan alle eisen die de zorgverzekeraar stelt. Zodra dit akkoord is, wordt uw dossier aangemaakt.
⸻
Snelle vervolgstappen
Na het aanmaken van het dossier nemen we op korte termijn contact met u op om het intakegesprek in te plannen.
Het traject start doorgaans snel na de aanmelding. Klik hier voor onze wachttijden.
⸻
Afronding van het traject
Na afloop van het diagnostiek- en/of behandeltraject ontvangt u een eindverslag met de diagnose en ons advies.
Dit verslag wordt standaard alleen aan u als cliënt verstrekt, zodat u zelf kunt bepalen met wie u het wilt delen.
⸻
Vragen of contact
Heeft u vragen die u niet op onze website terugvindt?
Neem dan contact met ons op via e-mail
U kunt ons ook bellen op telefoonnummer 030 – 305 5005
We zijn telefonisch bereikbaar tijdens de volgende openingstijden:
Wanneer wij in gesprek zijn, spreek gerust de voicemail in — wij bellen u zo snel mogelijk terug.
⸻
LET OP!
Omdat er in 2025 uitsluitend natura- en combinatiepolissen zijn (restitutiepolissen bestaan niet meer), zal ongecontracteerde GGZ niet meer 100% vergoed worden. Er zal dus altijd sprake zijn van een eigen bijdrage.
Voor meer informatie over kosten en vergoeding zie: Kosten/vergoeding
Cliënten die verzekerd zijn bij Aevitae, ASR (voorheen de Amersfoortse, Ditzo), ONVZ, VvAA en Zorg en Zekerheid (AZVZ) kunnen helaas niet bij ons terecht.
Genoemde verzekeraars vragen voorafgaand aan ongecontracteerde zorgaanbieders om een toestemmingsverzoek waarbij wij als zorgverlener o.a. een motivatie en behandelplan aan dienen te leveren. Wij kunnen als relatief kleine instelling niet voldoen aan deze hoge administratieve belasting.
N.B. Indien we boven de maximaal aanvaardbare wachttijden (de Treeknormen) uitkomen kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Wachtlijstbemiddeling houdt in dat er meegedacht wordt met waar u elders mogelijk eerder aan de beurt bent.
© 2014 - 2025 De Autismespecialist B.V.
Kvk: 72138777
AGB code: 22221091 (Zelfstandig Behandelcentra)
BIG-nummer: 39910886925 | Specialisme Klinische psychologie
BIG-nummer: 59910886916 | Psychotherapeut